Uz Berlīni dodas arī #europeanfilmchallenge uzvarētāji

Veiksmīgi noslēgusies Eiropas kino skatītāju konkursa #europeanfilmchallenge trešā sezona, uzvarētāji šonedēļ dodas uz Berlīnes starptautisko kinofestivālu. Statistika liecina, ka Latvijā populārākās bijušas tieši pašmāju filmas un tās bieži skatītas arī NKC portālā filmas.lv. 12. februārī sācies jau nākamais konkursa posms, kura galvenajā balvā būs brauciens uz Kannu kinofestivālu maijā.

 

Eiropas kino skatītāju konkurss #europeanfilmchallenge mudina kino cienītājus pievērsties Eiropas kino dažādībai un meklēt sev jaunus un neierastus kino skatīšanās veidus. Kopš pirmās sezonas 2016. gada nogalē #europeanfilmchallenge ir audzis un nu jau pulcē dalībniekus ne tikai Baltijas valstīs, bet arī Serbijā, Horvātijā un Spānijā. Pa vienam nākamā konkursa uzvarētājam no katras valsts dosies braucienā uz vienu no pasaulē prestižākajiem notikumiem, Kannu kinofestivālu, kas norisināsies no 8. līdz 19. maijam.

Savukārt jau šonedēļ sākas 68. Berlīnes starptautiskais kinofestivāls, ko klātienē pieredzēs janvāra beigās noskaidrotie #europeanfilmchallenge uzvarētāji – Lita Akmentiņa (Latvija), Edita Sabaļauskaite (Lietuva), Kaupo Līvs (Igaunija) un Vladimirs Markovičs (Serbija). Viņi ieguvuši augstāko punktu skaitu 627 kino fanu konkurencē, kopā atklājot vairāk nekā 425 dažādas Eiropas filmas.

Latvijā konkursa skatītāko filmu topa augšgalā ierindojušās Latvijas filmas – Signes Baumanes pilnmetrāžas animācijas filma Akmeņi manās kabatās, kas uz laiku bija pieejama platformā filmas.lv, Ievas Ozoliņas dokumentālā filma Dotais lielums: mana māte un Aigara Graubas spēlfilma Nameja gredzens. Starp skatītākajām filmām bijušas arī Anjēzes Vardas Sejas, ciemi / Visages, Villages un Rūbena Ēstlunda Kvadrāts / The Square. Konkursa laikā dalībnieki visvairāk filmas skatījušies platformā Shortcut, kinoteātrī Splendid Palace un Nacionālā kino centra veidotajā portālā filmas.lv.

Latvijas uzvarētāja Lita Akmentiņa konkursā piedalījusies jau trešo reizi un min, ka tas kļuvis par sava veida hobiju. “Konkurss ir ļoti labs veids, kā savā ikdienas steigā atrast brīvus brīžus labam kino. Es visiem, arī Eiropas kino skeptiķiem, novēlu vismaz vienu reizi pamēģināt piedalīties šajā konkursā, lai bagātinātu savu kino dzīves pieredzi un atklātu jaunus kino mākslas apvāršņus,” stāsta Lita.

Lai piedalītos nākamajā izaicinājumā, dalībniekiem līdz konkursa beigām 15. aprīlī jānoskatās 10 Eiropas pilnmetrāžas filmas. Katra filma jāpievieno savā profilā www.europeanfilmchallenge.lv un kādā no sociālajiem tīkliem jādalās ar fotogrāfiju, kas parāda, kur un kā filma skatīta. Fotogrāfijā var būt attēlota kinoteātra biļete, televizora vai datora ekrāns, kurā notverts filmas skatīšanās brīdis kādā tiešsaistes platformā, vai pats dalībnieks kinoteātrī – šajā jomā var izpausties radoši. Tāpat dalībnieki saņem papildpunktus par katru atšķirīgo izmantoto kino platformu – citu kinoteātri, TV kanālu, tiešsaistes platformu, festivālu u.c.

#europeanfilmchallenge koordinē Kino metropolis, Kino Bize un A-One Films, The Film Agency, Beldocs and Pari Pikule. Konkursu atbalsta programma Radošā Eiropa MEDIA.

Vairāk informācijas un konkursa noteikumi: www.europeanfilmchallenge.lv

Informāciju sagatavoja:
Ieva Lange,
kinoteātra Kino Bize pārstāve
22189061
ieva.lange@kinobize.lv